
Algemene voorwaarden voor geïnstalleerde systemen
Deze voorwaarden zijn van toepassing op de onderstaande producten:
- AirExchange® Monoblock Wit/Zwart/Custom kleur (bevat koudemiddel)
- AirExchange® HC-Series 350/620/950 (bevat koudemiddel)
- AirExchange® BP-Series 350/650/1000
- AirExchange® 150-WTW ventilatiesysteem
Installatie
Alle benoemde systemen die werken met koudemiddel zijn vooraf gevuld en zijn hermetisch afgesloten, waardoor er geen gecertificeerde installateur nodig is om deze te installeren.
AirExchange® heeft een geselecteerd netwerk van betrouwbare installatiepartners en kan vrijblijvend een offerte uitbrengen voor de installatie van de producten. Bij akkoord op deze offerte zal de klant in contact worden gebracht met de installatiepartner om een installatiedatum vast te leggen.
Als de klant ervoor kiest om zelf het product te installeren of dit uitbesteedt aan een zelf gekozen installateur, dan heeft dit invloed op de garantie-/retour- en servicevoorwaarden, zoals verder benoemd in deze algemene voorwaarden.
Betalingsvoorwaarden
In geval van particuliere aankoop zal het volledige factuurbedrag, inclusief het eventuele bedrag voor de installatie, voorafgaand aan de levering van het systeem worden voldaan.
In geval van zakelijke verkoop worden de betalingsvoorwaarden vooraf met de klant afgestemd. Deze betalingsvoorwaarden zullen op de offerte en factuur worden vermeld.
Leveringsvoorwaarden
Indien voorradig wordt het aangekochte systeem binnen 5 werkdagen opgestuurd naar het gewenste leveradres. Voor deze producten worden transportkosten in rekening gebracht die op de offerte en factuur worden vermeld.
Als de klant het systeem door een installatiepartner van AirExchange® laat installeren en de betaling tijdig is voldaan, zal AirExchange® ervoor zorgen dat het product voor de installatiedatum op locatie aangeleverd is.
Alle AirExchange® systemen worden voor verzending uitvoerig getest en gecontroleerd op werking, vibraties, trilling en geluid. Het type muur of de ondergrond waarop de systemen worden geïnstalleerd kan zorgen voor extra geluidsvorming. De klant dient het type ondergrond of de wand (bij wandmontage) zelf te onderzoeken op geschiktheid.
Retourvoorwaarden
Op al onze producten geldt een 14-dagen recht van retour, na ontvangst van het product. Er worden geen retourkosten in rekening gebracht als de retour binnen deze periode wordt aangemeld bij het verkooppunt.
Het recht op retour vervalt als er sprake is van één van de onderstaande punten:
- Het betreft een systeem dat in custom kleur is gemaakt, op aanvraag van de klant;
- Het systeem is reeds geïnstalleerd of geïnstalleerd en vervolgens gedemonteerd.
- De originele verpakking is beschadigd en/of niet aanwezig.
Een te retourneren product dient zonder beschadigingen en in de originele verpakking verstuurd te worden, inclusief alle meegeleverde items zoals installatiemateriaal, de afstandsbediening, sensoren, etc..
Installatiesystemen die gevuld zijn met koudemiddel dienen rechtop te worden vervoerd. Het niet rechtop vervoeren kan schade toebrengen aan het apparaat. Indien de klant ervoor kiest het product zelf te retourneren draagt hij er zelf zorg aan dat de vervoerder hiervan op de hoogte is. Indien het systeem niet rechtop vervoerd is behoudt AirExchange® het recht om het retour gestuurde product te weigeren.
Het aankoopbedrag, exclusief de betaalde transportkosten, wordt terugbetaald aan de klant zodra het systeem in goede orde ontvangen is en er aan alle retourvoorwaarden voldaan is.
Garantievoorwaarden
Op alle AirExchange® producten geldt een fabrieksgarantie van 2 jaar, welke binnen 14 dagen na aankoop via de AirExchange® webshop tegen betaling te verlengen is naar 5 jaar.
Indien het apparaat een technisch mankement vertoont binnen de garantietermijn, kan de klant het apparaat in de originele verpakking terugsturen naar AirExchange® voor reparatie. Wanneer de originele verpakking niet meer aanwezig is dient de klant zelf voor het transport en de juiste aflevering hiervan te zorgen.
Buiten de garantie vallen gebreken aan de producten die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door schade die het gevolg is van omstandigheden waarop AirExchange® geen invloed kan uitoefenen, daaronder begrepen weersomstandigheden of schade ontstaan tijdens transport of installatie door de consument.
Vibraties, trillingen en andere geluid gerelateerde zaken vallen buiten de garantie. Indien wenselijk heeft AirExchange® servicepartners beschikbaar die tegen vergoeding reparaties kunnen uitvoeren. Zie ook de onderstaande ‘servicevoorwaarden’.
Servicevoorwaarden
Een servicebezoek kan worden aangevraagd wanneer het systeem na installatie niet naar wens functioneert, of wanneer er na verloop van tijd een wijziging in de werking van het apparaat is opgetreden. AirExchange® zal eerst aan de hand van video- en fotomateriaal de klant advies en instructies geven om het probleem te verhelpen.
Mocht dit het probleem niet verhelpen en er een technisch mankement worden vastgesteld, dan kan er gekozen worden voor een servicebezoek. Indien de klant een servicebezoek wenst in te plannen gelden de onderstaande voorwaarden.
Servicebezoek
Voorafgaand aan het servicebezoek zal AirExchange® de te verhelpen problemen en de kosten met de klant afstemmen middels het service-formulier. Deze kosten bestaan uit voorrijkosten en arbeidskosten. De voorrijkosten bedragen €0,45 per km, gemeten vanaf de Schielands Hoge Zeedijk 19a in Gouda, met een minimum van €104,50 incl. btw. De arbeidskosten op locatie bedragen €45,- incl. btw per uur.
- Zelf geïnstalleerde systemen:
Bij constatering van een technisch mankement wordt het defecte onderdeel, indien mogelijk, ter plaatse vervangen of het apparaat wordt meegenomen naar het reparatiecentrum, waar deze binnen maximaal 8 werkdagen zal worden gerepareerd. Wanneer het apparaat buiten de garantiedekking valt, worden de reparatiekosten vooraf met de klant besproken. Indien het defect veroorzaakt is door onjuist gebruik of gebrekkig onderhoud (bijvoorbeeld door het niet jaarlijks vervangen van de filter of door eigen installatie), worden de reparatiekosten niet gedekt.
- Installatie door AirExchange® installatiepartner:
Bij constatering van een technisch mankement wordt het defecte onderdeel, indien mogelijk, ter plaatse vervangen, het apparaat meegenomen naar het reparatiecentrum of direct omgewisseld voor een vervangend model. Indien het apparaat buiten de garantiedekking valt, worden de reparatiekosten vooraf met de klant besproken. Indien het defect veroorzaakt is door onjuist gebruik of gebrekkig onderhoud (bijvoorbeeld door het niet jaarlijks vervangen van de filter), worden de reparatiekosten niet gedekt.
Wanneer het defect te herleiden is aan een onjuiste installatie door een AirExchange® installatiepartner en het apparaat binnen de garantiedekking valt, zullen de voorrijkosten en arbeidskosten worden gecrediteerd aan de klant.